Maja Lončar
11. Nekateri pač ne marajo »zabavnih« stvari, ki jih podjetja počnejo, da bi zaposleni bili srečnejši.
Drži. Niso vsi za hec, zabavna srečanja in družabne igre. A delovna sreča ni samo žur do jutranjih ur, je veliko veliko več. Je tisoče drobnih stvari. Je pohvala in priznanje za dobro opravljeno delo, je razvoj osebnosti, tvojih spretnosti, občutek pomembnosti, je sproščena atmosfera, zaupanje, nasmeh na obrazih ljudi…. Ne dovoli, da ti »nekateri« blokirajo pozitivno miselnost, ki jo ustvarjaš.
12. Delovna sreča je neumnost, je brezvezna in res nima smisla.
Ne drži. Je zelo resna zadeva. Dokazano pozitivno vpliva na boljši poslovni rezultati, uspešnejše delovanje v celoti, na prepoznavnost podjetja in njegovih produktov, na zadovoljstvo strank, na znamko delodajalca, zdravje zaposlenih, …
13. Pri delovni sreči gre samo za čustva in ta pridejo in grejo, zatorej niso pomembna.
Ne drži. Čustva so izredno pomembna, ker smo ljudje čustvena bitja. Veliko je raziskav, ki pojasnjujejo, kako vplivajo na naše psiho-fizično počutje in kakšno energijo ustvarjajo znotraj in zunaj nas. Direktno so povezana z zdravjem in splošnim počutjem, odnosi, delovnimi odnosi, produktivnostjo. Zato vpeljite čustveno higieno in se jim nehajte izogibati, ker vas lahko to stane bistveno več, kot si sploh zmorete predstavljati.
14. Delovne ne-sreče ne moreš spremeniti v delovno srečo.
Ne drži. Kot pravi rek, sprememba je edina stalnica. Zato pogumno. Veliko lahko storiš, samo pripravljen moraš biti nekaj narediti. Dokazano lahko dosežeš veliko z majhnimi koraki. In z majhnimi ali celo ničnimi stroški.
15. Delovna sreča pomeni, da si sebičen na delovnem mestu.
Ne drži. Ko si srečen, si bolj v podporo sebi in drugim, bolje sodeluješ, več prispevaš k lastnemu in k razvoju drugih. Sreča te naredi bolj radodarnega, empatičnega in bolj razumevajočega.
16. Delovna sreča te poleni.
Ne drži. Srečen si bolj pozitiven, z več veselja in entuziazma se lotevaš reševanja izzivov, ki jih tudi uspešneje rešuješ. Bolj razvit je tvoj »big picture«, ki ga za odličnost vodenja nujno potrebuješ.
17. Sreča pri delu je neobstoječ pojem.
Ne drži. Veliko je organizacij, kjer so zaposleni srečni. To mislijo samo tisti, ki svojih služb ne marajo.
18. Smisel dela ni v sreči, ampak v resnosti, profesionalnosti in doseganju rezultatov.
Delno drži. Je pomembno, ampak, ponovimo, srečni zaposleni delajo bolje v vseh možnih smislih, so bolj zavzeti, bolj osrečujejo stranke, dosegajo boljše rezultate in nasmeh na njihovih obrazih ne pomeni neprofesionalnosti.
19. Čustva ne sodijo na delovno mesto.
Ne drži. Čustva so del nas, so kot mišice, kot zrak ki ga dihamo. So osnova naših vzgibov, vedenja in odločilna v vseh procesih odločanja. Njihovo ignoriranje in zatajevanje pa ubija, ne samo delovne sreče, ampak človeka in vse odnose kot take.
20. Če pričakuješ delovno srečo, boš razočaran.
Delno drži. Namesto, da jo pričakuješ, jo (so)ustvarjaj. In zakaj pa ne bi imel delovne sreče? Zakaj bi sprejel slabše kot to? Misliš, da si zaslužiš slabega šefa, slabe sodelavce, slabo plačo, nobenega razvoja,….? Ne. Potem naj bo delovna sreča tvoj karierni cilj. Če si vodja, naj bo le ta strateški cilj tvoje organizacije.
Zatorej, veselo na delo. Prijetne praznike želim in naj se tvoja delovna sreča znajde tudi na katerem od seznamu želja, ki ga boš poslal Božičku ali Dedku Mrazu. Ali še bolje, najdi »dobrega moža« v sebi in si željo uresniči kar sam.