Pred dobrim tednom so se z otvoritvenim spektaklom pričele nove olimpijske igre. Prvič v svoji zgodovini brez množice gledalcev, a zato z nič manjšo četico vrhunskih športnikov, trenerjev in drugih udeležencev v ozadju, ki ta dogodek držijo pokonci. Čeprav po duši nisem ravno zagrizena športnica, imam ta poletni dogodek že od nekdaj zelo rada. Nanj me veže veliko lepih družinskih spominov, ko smo skupaj doživljali in delili mnogo trenutkov veselja, ponosa in sreče ob uspehih naših in tujih športnikov. Zelo blizu mi je tudi simbolika olimpijskih krogov, ki so eden najbolj cenjenih in prepoznanih simbolov oziroma blagovnih znamk na svetu.
Maja Lončar
Po raziskavi Mednarodnega olimpijskega komiteja prepozna ta znak kar 96 % prebivalcev v državah, kjer raziskavo izvajajo. V Sloveniji pa ob prikazu olimpijskih krogov 90,7 % prebivalcev pravilno navede njihov pomen, ki je v osnovi povezanost; povezanost za sožitje, odličnost, izkazovanje spoštovanja in praznovanje prijateljstva. Se pa v tej simboliki skriva tudi eno drugo zelo pomembno sporočilo, da ni najpomembneje zmagovati, temveč sodelovati.
*vir fotografije: https://pixabay.com/photos/olympics-sport-rock-art-1613101/
Ko sem tako v soboto zjutraj sodelovala in izpod odejice navijala za Primoža (dolg zajtrk je bil to, priznam) in za naše košarkaše, sem velikokrat pomislila tudi na to, da bi bilo zelo dobrodošlo, če bi to filozofijo pomembnosti sodelovanja v nečem, kar presega posameznika in združuje ljudi, še pogosteje prenašali tudi v naša delovna okolja. Zakaj? Predvsem zato, ker je takih pozitivnih občutkov, ki jih spodbuja medosebno povezovanje in doseganje rezultatov, ki so nam pomembni, v delovnih okoljih veliko veliko premalo. S tem pa tudi srečnih zaposlenih.
Žalostno dejstvo namreč je, da žal le kakšna tretjina zaposlenih dejansko pozna vrednote in vizijo svojega delovnega doma. To pa je osnova za vse. Najpogosteje je temu tako, ker v organizaciji manjkajo identificirani prav pristni »olimpijski krogi« (vizija, vrednote, poslanstvo) ali pa so nekako umetno generirani in spisani za ustvarjanje željene percepcije za zunanji svet, ki pa najpogosteje ni odsev realnega stanja v »reprezentanci«. Kadar je temu tako, pa ima to vedno negativen vpliv na organizacijsko klimo in kulturo. Namreč, zaposleni, ki identifikatorjev ne poznajo, jih tudi ne čutijo in ko jih ne čutijo, jim tudi ne sledijo. Prav to je že v osnovi recept za to, da so takšni zaposleni v večji meri nezadovoljni, precej manj zavzeti in tudi bolj nesrečni na delovnem mestu. Posledično pa so prav zaradi tega bolj šibke tudi same organizacije.
V nasprotnem primeru pa imajo tisti delodajalci, ki take pristne in srčne olimpijske kroge rišejo od znotraj navzven, najbolj zadovoljne, zavzete, pozitivne in srečne reprezentance. Ekipe, ki se lahko pohvalijo s precej več in boljšimi dosežki in z veliko več medaljami za svojo »državo«. Združuje in motivira jih zgodba, ki je posledica dejanskega stanja vrhunske in pozitivne izkušnje na delovnem mestu. Taka, ki jo velika večina zaposlenih transparentno in z veseljem deli navzven. Taka, ki jo vaši zaposleni kot vaši najdragocenejši ambasadorji s ponosom ponesejo ven in mahajo z njo, kot z zastavo v pozdrav vašim »gledalcem« – potencialnim zaposlenim, strankam in bodočim kupcem ter vsem preostalim deležnikom. Zato bodite pogumni in se s srčno strateško pametjo prestavite na povezovanje, to je namreč tisto, zaradi česar boste lahko vedno skupaj tekli častni krog. Tudi brez medalje okoli vratu.
—