Ste se kdaj vprašali, koliko besed na dan izgovorimo? Številne raziskave kažejo različne številke, bolj ali manj pa ugotavljajo, da ženske govorimo več kot moški. Pa pustimo številke, saj so redko pokazatelj tega, kar se v resnici dogaja. Pomembna je kakovost. Kolikor besed že, vse predstavljajo odtis, ki ga vsak dan znova pustimo v svetu. In te besede določajo, kako nas drugi sprejemajo in ne nazadnje določajo to, kdo smo. Besede imajo neverjetno moč in če so primerno izbrane, lahko naredijo veliko dobrega.
Petra Božič Blagajac
Ljudje se običajno ne zavedamo, kaj lahko sprožimo z nepremišljenimi ali celo neresničnimi besedami. Samo beseda ali dve v trenutku uničita dolgotrajna prizadevanja; trud, ki ga je nekdo vlagal in kar je gradil leta in leta. In vrnitev nazaj vemo, da ni preprosta. Tudi, če se potem popravimo ali opravičimo, je škoda narejena. (Prvi) vtis, ki ga je nekdo naredil namesto nas, je bil poslan v svet.
Koliko besed, ki si jih danes izgovoril, ni imelo (skoraj) nobenega smisla?
Veliko ljudi »mora« izraziti svoje mnenje o vsakem občutku, razmišljanju ali vtisu, ki ga imajo. Naključno odvržejo svoje misli, ne glede na to, kaj pomenijo. Še posebej je to priljubljeno na spletu, ki omogoča skrivanje za lažnimi identitetami, pa tudi če so le te pristne, je možnost kritizirati vse povprek oddaljena samo en klik in je dosti bolj preprosto, kot če bi to naredili osebno, iz oči v oči. “Moram malo, saj veš, kakšna sem,” je eden od komentarjev, ki pospremi nepremišljeno besedno puščico. Ne, prav zares ni potrebno.
Kolikokrat na dan trosimo naše besede naokoli kar tako; brez cilja, brez smisla, brez premisleka. »Sovražim svojo frizuro.« »Kako sem neumen.«…in pri tem ne razmišljamo, da nam takšne besede v življenje prinesejo negativno energijo in vplivajo tudi na fizični ravni. Ampak je tako.
Besede imajo moč. Vibracije zvoka potujejo skozi vodo štirikrat hitreje kot na prostem. In ker je naše telo sestavljeno iz več kot 70% vode, nam je lahko hitro jasno kakšno sled puščajo vibracije negativnih besed v naših celicah.
Večkrat ko slišimo, preberemo ali izgovorimo neko besedo ali frazo, več moči ima nad nami. Možgani se učijo s ponavljanjem. Ko se nekajkrat opečemo, nam je popolnoma jasno, da je ogenj vedno vroč. Mogoče si ne zapomnimo točnega datuma Oktobrske revolucije, točno pa vemo koliko je 5×5; poštevanko smo morali neštetokrat ponoviti in utrditi v naši zavesti. Ponavljanje je najbolj močno orodje, da nekaj odtisnemo v naše misli in da tam tudi ostane.
Vse, kar redno beremo, rečemo ali vidimo, jemljemo kot bolj veljavno kot tisto, čemur smo izpostavljeni samo občasno.
In pri tem ni pomembno, če je informacija resnična ali ne. Edino pomembno je, kako pogosto smo ji bili izpostavljeni. Raziskave Kalifornijske univerze Santa Barbara jasno kažejo, da je šibko sporočilo, ki se ponovi dvakrat, bolj veljavno kot močno sporočilo, ki ga slišimo samo enkrat. Tudi ena ponovitev ima moč, da spremeni naše misli. Isto velja za vizualna sporočila, ki so v bistvu samo misli in ideje skoncentrirane v sliko. Ponavljanje poveča miselno veljavnost vsega, čemur smo izpostavljeni, zato tako dobro deluje v politični propagandi. In v medijih. Sploh tistih, ki so ustvarjeni, da producirajo “fake news”. Ki pogosto naletijo na plodna tla. Ker ljudje velikokrat ne razmišljamo, ampak verjamemo, ker ne skušamo razumeti, ampak vzamemo kot dejstvo. Medijska (ne)pismenost je v obdobju, ko se vse dogaja na spletu in je lahko vsak poročevalec še posebej pomembna spretnost, ki bi jo morali razvijati tako pri mladih kot pri starejših. In takšna “lažna” oziroma enostranska nepreverjena novica zaznamuje. To je njen cilj. In obvelja kot resnica. Tudi, če naslednji objavijo popravek, pridobijo drugo mnenje, je škoda narejena. Prvi vtis velja tudi tukaj. In samo 7 sekund je potrebnih, da si ga ustvarimo.
Koliko besed, ki si jih danes izgovoril, je prineslo v življenja tistih okoli tebe pozitivno spremembo?
To, da znamo usmeriti naš govor in ga nadzirati, je eden od temeljev zrelih ljudi. Zato si vzamimo nekaj trenutkov za razmislek, preden spregovorimo; razmislimo, kaj bomo povedali in kako bomo to naredili. Pri tem upoštevamo, kako bo to vplivalo na poslušalca. Bodimo prijazni do vseh in govorimo besede, ki navdihujejo, navdušujejo, spodbujajo.
Še formula za naše besede 🙂
T H I N K
(true, helpful, inspiring, necessary, kind)
-
Ali govorim resnico?
-
Je to, kar želim povedati, produktivno, kakorkoli v pomoč?
-
Ali je potrebno, da povem besede, ki bi jih rad povedal?
-
So moje besede prijazne in spoštljive do drugih?
-
Kako bodo moje besede vplivale na življenja tistih, ki jih bodo sprejeli?