Konec maja sva se z Majo udeležili Mednarodne konference o delovni sreči. V Kopenhagnu, na Danskem, med najbolj srečnimi ljudmi na svetu. To je bilo nekako logično nadaljevanje najinega lanskega izobraževanja na akademiji za managerje delovne sreče. Več kot 200 ljudi iz 25 držav sveta je dva dni raziskovalo, se spoznavalo in se pogovarjalo o tem, kako biti srečen pri delu, kako ustvarjati srečna delovna okolja, kako voditi srečne ekipe, kako širiti idejo delovne sreče.
Petra Božič Blagajac in Maja Lončar
Dan 1 – Vesoljci nam ploskajo
Prvi dan nam je avtor uspešnice Joy, Inc.: How We Built a Workplace People Love (Kako smo ustvarili delovno okolje, ki ga imajo ljudje radi) Rich Sheridan iz Menlo Innovations (ZDA) predstavil, kako so v njegovem/njihovem podjetju ustvarili delovno okolje, polno radosti, kolegialnosti, ustvarjalnosti in pozitivne energije. Zmanjšali so težo birokracije in strah pred spremembami, postali bolj ne-konformistični, usmerjeni v smisel njihovega dela ter postali bolj učinkoviti, produktivni in srečni pri delu.
Monika Hilm, Švedinja, ki kot regionalni vodja za Češko republiko in Slovaško vodi pet hotelov v verigi Vienna House, in prisega na kulturo zaupanja in poštenja, je razložila, kako pomembno je, da daš na prvo mesto svoje zaposlene; tako bodo poskrbeli za srečo strank. Hoteli so lahko naporno delovno okolje, z dolgimi delovniki in zahtevnimi gosti, ki zlahka napišejo slabo oceno na katero od spletnih strani, če ne dobijo tega, kar želijo. Zato je izkušnja, ki jo ponudijo srečni zaposleni še toliko bolj pomembna.
Profesor vodenja na Univerzi Zürich in predavatelj na Univerzi Cambridge Jochen Menges je predstavil rezultate raziskave, ki so jo izvedli z Univerzo Yale in s katero so iskali korelacijo med stopnjo zavzetosti in stopnjo izgorelosti na delovnem mestu. Ključna ugotovitev pravi, da kar eden od treh visoko zavzetih zaposlenih kaže močne znake izgorelosti. Zaradi prevelike zavzetosti in želje po razvoju se ujamejo v zanko in si naložijo preveč obveznosti ali pa si jih pustijo naložiti. In s tem bistveno raste možnost za preobremenjenost in izgorelost, zaradi česar pogosto zapustijo svoje delovno okolje.
Pia Baagø Skat-Rørdam nas je popeljala skozi potovanje danskega DHL Express, ki so ga poimenovali »Best day every day« (Vsak dan je najboljši dan) in na katerem so se usmerili predvsem v ustvarjanje delovne sreče, ki temelji na pozitivnih čustvih ter človeški potrebi pripadati nečemu večjemu od sebe. Predavanje polno izkušenj in praktičnih nasvetov, kako lahko majhne stvari povzročijo veliko spremembo. Vsa njihova prizadevanja se odražajo tudi na skrbi za stranke, saj jih pri tem vodi moto, da ne dostavljajo samo paketov, ampak srečne trenutke.
Potovanje do srečnega podjetja je predstavila tudi Marianne Gylling Pedersen iz farmacevtskega podjetja Abbvie, ki smo ga obiskali v sklopu lanske akademije. Njihova pot do številke 1 med delodajalci, do srečnih zaposlenih, je trajala več kot 10 let. Korak za korakom, strateško načrtovana. Veliko časa so namenili tudi načrtovanju časa njihovih zaposlenih (tako pri delu kot v zasebnem življenju) saj, kot pravi Marianne, je tako, da če nimaš načrtov, si bodo drugi prilagodili tvoj čas in ga uporabili za svoje cilje.
Eno bolj zanimivih predavanj prvega dne je bilo tisto, na katerem je Miranda van Wontergherm poiskala vzporednice s srečnim in učinkovitim vodenjem ter plesom. Miranda je namreč tudi mednarodna inštruktorica swinga. Seveda je svoje ugotovitve tudi zaplesala :). Poudarila je, da je vodenje kot ples; vsak posameznik šteje, pomembna je dvosmerna komunikacija, vsi so enako pomembni, nujno pa je, da pri svojem delu praznuješ napake in se učiš iz njih.
Arthur Woods, serijski podjetnik, mednarodno priznan predavatelj in soustanovitelj spletne platforme Imperative, je govoril o smislu in namenu, ki nas osrečujeta pri delu. Pravi, da je statistično nemogoče, da bi bili srečni v življenju, če nismo srečni pri delu. Bonitete in nagrade niso tiste, ki nas osrečujejo, osrečuje nas to, da poznamo, kaj je smisel našega dela. Ne glede na to ali si hišnik ali zdravnik. Podal je tudi eno najbolj prodornih razmišljanj te konference, da naši otroci ne želijo odrasti, da bi postali človeški viri (kot nas pogosto označijo v podjetjih in organizacijah).
Alexander Kjerulf, vodilni strokovnjak na področju delovne sreče, idejni oče konference in vodja mednarodne mreže Woohoo Inc., je tokrat govoril o moči in pomenu pozitivne povratne informacije pri delu. »To je najbolj močna stvar pri ustvarjanju delovne sreče in v sebi nosi neizmeren potencial.« Pozitivna povratna informacija “premaga” brezplačne smutije in masaže, s katerimi se podjetja tako rada ponašajo. Sreča ni to, kar dobiš, ampak je to, kako se počutiš.
Morten Theil iz komunikacijske agencije BOCCA je govoril o tem, kako rekrutirati strastne ljudi in kako so se v njegovi agenciji lotili rekrutiranja nove generacije za inženirski poklic. »Dotaknimo se smisla; še posebej, ko gre za mlade. Usmerimo se na kaj in zakaj.«
In ne nazadnje je Mads Nygaard delil navdihujoče zgodbe, kako se lahko podjetja in posamezniki vključijo, povežejo ter prispevajo za dobro družbe.
Ko preživiš dan ob poslušanju predavanj o sreči pri delu, o smislu tega, kar delaš, zavzetosti, pomenu vodenja za uspešno delo in življenje ter ob pogovorih z managerji delovne sreče, z raziskovalci in znanstveniki, ki se ukvarjajo s pozitivno psihologijo, se moraš uščipniti, da ugotoviš, da se to dogaja. In kot je rekel eden od predavateljev, da če bi vesoljci pristali na tej konferenci, bi bili ponosni na Zemljane.
Dan 2 – Delovna sreča je prihodnost dela
Drugi dan smo iskali rešitve, izmenjavali izkušnje ter ideje na delavnicah in delali načrte, kako naprej po poti do delovne sreče, vsak na svojem koncu. Vse, kar se je nabralo v naših glavah, bo sedaj potrebno tako ali drugače spraviti v življenje, tukaj, kjer živimo in delamo. Delovno srečo namreč gradimo z dejanji.
Rich Sheridan nas je popeljal v globino svojega predavanja iz prvega dneva, v svoje podjetje Menlo Innovations in predstavil, kako pri njih gradijo radostne ter izjemno učinkovite ekipe. To jim uspeva med drugim tudi s kulturo pozitivne povratne informacije, z delom v parih, z intervjuji za novo zaposlene brez življenjepisov in standardnih vprašanj, pa tudi s tem, da zaposleni lahko v službo pripeljejo svoje male otroke.
Alexander Kjerulf in Maja Nedučić iz srbskega podjetja Vega IT sta na delavnici predstavila načine merjenja delovne sreče. Alex je izpostavil predvsem negativno stran merjenja izključno zadovoljstva in težave pri merjenju zavzetosti, ki premnogokrat zaradi dolgotrajnosti in velikega obsega zbiranja podatkov ne dajejo realne slike stanja in ne omogočajo reakcije v potrebnem času. Prav tako je predstavil številne preproste in učinkovite načine, kako namesto tega meriti stanje delovne sreče zaposlenih in na kaj biti pri tem pozoren. Maja je predstavila najnovejšo aplikacijo HeartCount, ki nam omogoča spremljanje dejanskega stanja delovne sreče na tedenski ravni in praktično takojšnje ukrepanje, ko zaznamo, da posamezni zaposleni ni na srečni strani. V Vega IT jo, skupaj s strokovnjaki, razvijajo in uporabljajo že zadnje leto in pol in po njihovih besedah jim je zaradi velikega porasta števila zaposlenih prav ta aplikacija omogočila, da še naprej uspešno sledijo svoji misiji biti srečno delovno okolje.
Arlette Bentzen iz Woohoo Inc. je na delavnici predstavila iniciative delovne sreče v praksi iz celega sveta. Tako smo si ogledali primere skrivnostnega Ninje, kokic, srečnih balonov na sestankih, kako srečni vodje širijo srečo in presenečajo svoje zaposlene s palačinkami, drevo zahvale, tablo pohval in še številne druge. Izpostavila je, da je precej pomembno, da se pri kreiranju lastnih iniciativ osredotočamo predvsem na ustvarjanje rezultatov in odnosov, ki so nam pomembni. Svoje primere smo delili tudi udeleženci in jih nadgradili z mešanico nove sveže energije in idej.
Sodobna tehnologija ima kar nekaj prednosti, hkrati pa tudi veliko izzivov. Digitalizacija vodi do večje hitrosti dela, nenehne dostopnosti in večjih spremembe. Ni pa nujno, da nas to vse osrečuje. Michal Srajer je na delavnici predstavil kar nekaj digitalnih orodij in aplikacij, ki nam pomagajo do večje sreče v življenju in na delu. Preizkušali smo aplikacije, ki lahko izboljšajo naše delovno življenje, komuniciranje v timu in se pogovarjali o tem, kako jih uporabljati po pameti.
Alexander Kjerulf je prav tako z delavnico nadgradil svoje predavanje iz prvega dne. Govorili smo o pohvalah in priznanjih – kako, kdaj in zakaj, predstavil je tudi zajeten obseg praktičnih primerov. Ugotavljali smo, da je prav tako pomembno, da znaš sprejeti povratno informacijo, pa naj bo pozitivna ali negativna.
Arthur Woods nas je na praktičen način popeljal skozi korake, ki nam s pomočjo lastne zgodbe pomagajo definirati naše moči, usmerjenost in naš osebni »zakaj«. Tisto, kar nas na podlagi naših izkušenj in življenjske poti žene naprej in nam omogoča, da spreminjamo sebe in svet na bolje.
Sarah Metcalfe iz Happy Coffee Consulting je svoje dolgoletne izkušnje pri delu s strankami in z vodenjem klicnega centra v Sure Petcare predstavila na delavnici o ustvarjanju odličnih storitev in srečnega osebja ter pozitivnemu vplivu na izkušnjo strank. 80 odstotkov podjetij namreč verjame, da svojim strankam nudijo dober »servis«, s tem pa se strinja samo 8 odstotkov njihovih strank. In ker ljudje ustvarjamo spremembo, imamo še veliko zaloge 🙂 Saj poznate tisti znani citat Maye Angelou, ki pravi, da bodo ljudje pozabili, kaj ste rekli, da bodo pozabili, kaj ste naredili, a nikoli ne bodo pozabili, kako so se ob vas počutili.
Maartje Wolff & Fennande van der Meulen iz nizozemskega podjetja Happy Office sta z udeleženci pripravili manifest delovne sreče za ekipe. Posebno pozornost smo pri tem namenili prav so-ustvarjanju t.i. identifikatorjev, njihovi medsebojni povezanosti in pomenu za srečno ekipo ali organizacijo.
Del konference je bil namenjen tudi srečanju partnerjev mednarodne mreže Woohoo Inc. Rodilo se je kar nekaj skupnih iniciativ. Tako bomo, med drugim, med 23. in 27. septembrom pripravili mednarodni teden srečnih pri delu in znotraj tega globalno spletno konferenco o delovni sreči, na kateri bo svoje znanje predajala tudi Paleta znanj.
Energija na konferenci je bila neverjetna; kako ne bi bila, če pa nas druži tako poseben namen. Ustvarili smo prostor in razpoloženje, kjer smo lahko raziskovali delovno srečo iz različnih vidikov. Oba dneva smo bili udeleženci srečni, polni energije, smeha, navdušeni in pozitivni. Nova znanja, partnerstva in prijateljstva, izkušnje, ideje, motivacija in spodbuda, da sva na pravi poti so ponovno pustili neverjetne sledi v najinih življenjih in na najini poslovni poti.
Najpomembnejše ugotovitve
- Človek v digitalni dobi je vedno bolj osamljen in vedno bolj potrebuje srečo.
- Vedno več podjetij v svoje delovanje vključuje delovno srečo; veliko jih prihaja iz IT področja, precej je start upov in hitro rastočih podjetij. Tudi podjetja, ki so na trgu že veliko časa, čutijo potrebo po spremembi, po srečnih zaposlenih in ne nazadnje se končno prebujajo tudi velikani.
- Praznuj napake, saj so osnova za učenje in razvoj.
- Pripovedovanje zgodb je tisto, ki bi naj spremljalo ustvarjanje in razvoj delovne sreče.
- Ljudje nismo človeški viri! Smo bitja s čustvi, s svojim življenjem, značajem, razmišljanji.
- Pozabi na zadovoljstvo zaposlenih in zavzetost. To te bo odpeljalo samo do pol poti. Smisel in izpolnitev te odpelje še po drugi polovici.
Video z utrinki iz konference si lahko ogledaš tukaj.