Ko sva pred letom in pol pričeli razmišljati o delovni sreči kot o eni od ključnih usmeritev najinega podjetja, nisva točno vedeli, kam naju bo pot peljala. Vedeli, sva samo, da želiva, da delovna sreča postane strateška prioriteta vsakega posameznika ter vsake sodobne in odlične organizacije ter da postane običajen način življenja.
Petra Božič Blagajac
Potem nama je pot prekrižal Alexander Kjerulf in njegovo podjetje Woohoo Inc, ki je v 15 letih širjenja ideje o delovni sreči ustvaril mednarodno mrežo strokovnjakov. Le ta deluje v več kot 40 državah po svetu, na njihovih treningih, predavanjih, konferencah pa je sodelovalo že več kot 100.000 ljudi.
Odločitev je padla – pridružili sva se Woohoo Inc. mreži in pravkar, po uspešno zaključeni akademiji za managerje sreče (Chief Happines Officer Academy), postali tudi njihov licencirani partner in prvi certificirani managerki sreče (CHO) v Sloveniji. Slovenija je šele pričela odkrivati koristi delovne sreče, do sedaj sva naleteli samo na Urško Stanovnik, ki v podjetju Optiweb skrbi za srečo zaposlenih, in na Saša Palčiča, ki ima podobno nalogo v podjetju Madwise. Verjetno pa je kar nekaj podjetij, ki se s srečo svojih zaposlenih ukvarjajo tako ali drugače, nekatera temu rečejo drugače, nekatera tega mogoče tega niti ne vedo.
Hygge, sreča in še kaj
Naslednji korak je bila torej Akademija za managerje sreče, med 26. in 29. junijem, v Kopenhagnu. Nepozabna izkušnja; tako z vidika znanja, kot z vidika izkušenj in izgradnje mreže isto mislečih (oziroma isto čutečih) 29 navdušencev iz 15 držav (Češke, Čila, Danske, Francije, Indonezije, Italije, Nemčije, Nizozemske, Poljske, Slovenije, Srbije, Španije, Švice, Velike Britanije in Združenih arabskih emiratov).
Štirje intenzivni dnevi učenja, izmenjave izkušenj, pogovorov je pustilo neverjetne sledi v najinih življenjih in na najini poslovni poti. Še vreme nam je bilo v podporo; domačini so povedali, da je takšna vročina prej izjema kot pravilo. Mogoče so tudi zato bili vsi toliko bolj prijazni Res je, ljudje izžarevajo zelo prijetno energijo, preprosti so in vsi govorijo neverjetno dobro angleščino. Tudi avtobusni šoferji. S svojimi ljudmi, arhitekturo, energijo, vodo, parki, hrano in časom, ki teče malo drugače, je Kopenhagen sinonim za “hygge”.
Vse skupaj se je pričelo s timbuildingom v enem najstarejših zabaviščnih parkov v Evropi, Tivoliju, ki leži kar sredi mesta. Prvič smo si segli v roke in se takoj ujeli; kako se ne bi, če pa nas druži tako poseben namen. Vendar to ni bil navaden timbuilding, bil je timbuilding z namenom, saj smo ob koncu dodeljenih nalog vnovčili točke, ki smo jih osvojili v različnih igrah, in jih porabili za to, da smo z igračkami osrečili naključno izbrane otroke.
Tudi večerja ni bila navadna večerja – veliko je bilo izmenjavanja izkušenj, menjavali smo sedeže, se fotografirali in gradili prijateljstvo za celo življenje.
Naslednji dan je bil namenjen poznavanju teoretične podlage koncepta delovne sreče. Govorili smo o vplivu pozitivne psihologije, o raziskavah, ki potrjujejo, da je sreča ključni dejavnik uspešnih zaposlenih in podjetij, primerjali zadovoljstvo in delovno srečo, ugotavljali, kaj osrečuje ljudi na delovnem mestu, kakšna je vloga vodij, kako meriti delovno srečo ter spoznavali primere iz različnih držav in organizacij. Učenje smo sklenili s križarjenjem po kanalih.
V četrtek smo, med drugim, obiskali najboljšega delodajalca na Danskem, farmacevtsko podjetje AbbVie, kjer so nam predstavili več kot deset let dolgo potovanje do številke 1 med delodajalci. Začeli so na 39. mestu in po tem, korak za korakom, strateško načrtovano, hodili po poti do srečnih zaposlenih. Kot mednarodno podjetje imajo skrb za odlično pozitivno srečno organizacijsko kulturo očitno zapisano v DNA, saj so najboljši delodajalec tudi na Norveškem, Irskem ter v Grčiji. Več o njih pripravljava za enega naslednjih blogov.
Zadnji dan je bil tudi dan za izpit in podelitev certifikatov. Kot pravi Alexander Kjerulf, eden prvih in ključnih managerjev sreče na svetu, ima svet 25 novih managerjev sreče, pripravljenih, da naredijo svet bolj srečen pri delu. Res je, veliki entuziasti smo in prepričani sva, da bomo v svojih državah in v podjetjih ustvarili veliko srečnih trenutkov, s tem pa tudi prispevali k uspešnosti posameznikov in podjetij. Prihodnost pripada srečnim.
Nekaj pomembnih ugotovitev
- Delovna sreča je konkurenčna prednost na sodobnem trgu. Ljudje raje delajo tam, kjer skrbijo za svoje zaposlene in njihovo dobro počutje. In raje kupujejo pri srečnih prodajalcih.
- Čeprav prihajamo iz različnih držav in kultur, se soočamo s podobnimi izzivi. Ljudje imamo svoje želje, potrebe in zahteve tako v Indoneziji, kot v Čilu, Sloveniji ali pa na Danskem.
- Da je koncept delovne sreče zelo širok pojem; v sebi nosi komuniciranje, zaupanje, pomen dela oziroma poslanstvo, vizijo, vrednot, razlog, zakaj nekaj delamo, … in še kaj. Če sem se pogosto, ko sem v preteklosti pripravljala in izvajala aktivnosti internega komuniciranja v organizacijah, spraševala, kaj je vez med PR službo/internimi komunikatorji in službo za razvoj kadrov, sem sedaj dobila odgovor – manager sreče oziroma delovna sreča.
- Biti srečen pri delu ne pomeni, da je življenje ena sama zabava, da si natakneš klovnovski nos ali vzameš piščalko v roke in plešeš po pisarni ter drugim težiš z vprašanji kot so Ali si srečen? Zakaj nisi srečen? Bodi srečen! Delovna sreča je resna zadeva, pomeni odlične rezultate in odnose, za to pa je se je potrebno potruditi.
- Najpomembnejše pa je, da si manager sreče samega sebe. Vse se začne pri posamezniku, ki se odloči, ali bo srečen ali ne in ki naredi nekaj v tej smeri ali pa ne.
In kot pravi Richard Branson, eden najbolj srečnih vodij na svetu:
“Poskrbite za svoje zaposlene in oni bodo poskrbeli za vaš posel.”
Veliko bova o najini izkušnji in nabranem znanju pisali v prihodnjih blogih; o povezanih temah, o knjigah, o ljudeh, o dobrih praksah.
Če se ti zdi, da tvoje podjetje ali tvoja ekipa potrebuje boljšo izkušnjo zaposlenega, da bi se morali bolje počutiti pri delu, da bi bilo “fajn”, če bi si prižvižgali na delo, potem naju kontaktiraj. Dogovorimo se za predavanje v okviru vaših izobraževalnih aktivnosti, za delavnico ali trening delovne sreče oziroma vodenja s srečo, pripravimo program, da vašo organizacijsko kulturo nadgradimo v pozitivno in srečno, pa še veliko drugih možnosti se nam lahko porodi, ko se srečamo in pogovorimo.
P-ostanimo srečni