Si oseba, ki verjame, da srečni ljudje bolje delajo? Si ponosen, če lahko drugim pomagaš, da najdejo delovno srečo? Potem že imaš del tega, kar je potrebno za poklic, o katerem bomo govorili v nadaljevanju.
Petra Božič Blagajac
V podjetjih po svetu so vedno bolj popularni menedžerji za srečo ali »chief happiness officers«. Raziskave kažejo, da je to eden najbolj »vročih« poklicev 21. stoletja, zato se pričakuje, da bo v naslednjih desetih letih njihovo število bliskovito naraslo.
Tudi na račun nove generacije zaposlenih, ki na trg delovne sile prihaja z drugačnimi pričakovanji in vrednotami. Kot smo pisali v enem od prejšnjih blogov, le ti ne hodijo v službo in ni jim želja, da celo življenje preživijo v istem podjetju. Oni preprosto delajo; kjerkoli, to, kar jih veseli, zanima, so izbirčni – ne samo finančno, tudi to, da jim je »fajn« pri delu, je pomembno. »Fajn« pa pomeni, da razvijajo sebe, da se dobro razumejo s sodelavci, šefi, poslovnimi partnerji, in da ima njihovo delo smisel. Prav smisel je velik filter te generacije.
Bi moralo vsako podjetje imeti menedžerja za srečo?
Podjetja, ki želijo povečati svojo konkurenčno prednost, se zavzemajo za srečo svojih zaposlenih. Le ti so bolj učinkoviti, bolj produktivni, bolj inovativni, bolj motivirani, se hitreje učijo, so boljši do strank, delajo bolj kakovostno, imajo več energije, so manj bolani, so bolj optimistični, bolje delujejo v timu. In roko na srce; srečna podjetja ustvarijo višje prihodke.
Torej odgovor na zastavljeno vprašanje je DA. Če se v podjetju zavedajo, da je sreča zaposlenih eden najpomembnejših dejavnikov za uspeh, potem je nujno, da imajo menedžerja za srečo, ki je glavno gonilo ustvarjanja in ohranjanja srečnega podjetja.
In sploh ni potrebno, da ima tak uradni naziv – to je lahko kadrovnik, komunikator, direktor in ne nazadnje »navadni« zaposleni, pomembno je, da bo odgovoren za delovno srečo.
Kaj dela menedžer za srečo?
Najprej mora biti tudi sam srečna oseba. Nekdo, ki bi naj navdihoval srečo pri drugih, bi moral biti že po naravi srečen in zabaven, ljudje bi ga naj imeli radi in imel bi naj veliko energije. Takšna oseba lahko pristno poskrbi za dobro počutje ljudi v podjetju.
Zadolžen je za srečo. Je nekdo, ki mu je mar za ljudi in prepozna, da je danes delo eden najbolj pomembnih dejavnikov, ki prispevajo k sreči ljudi (ali pa jo zmanjšujejo). Ljudje namreč večino svojega (budnega) življenja preživimo prav pri delu, s sodelavci.
Pomembno je, da ima podporo najvišjega vodstva. Če npr. direktorju ni mar za zaposlene, bodo vsi napori menedžerja za srečo zaman. Ali še slabše, lahko izgledajo kot cinični poskusi obdržati ljudi zadovoljne v kulturi, ki jim greni življenje.
Namen menedžerja za srečo ni v tem, da je dvorni norček ali nekdo, ki nenehno preverja ali je vsak sodelavec srečen. To bi bilo grozljivo. Toda imeti nekoga v organizaciji, ki ima sposobnosti, znanje in strast, da pomaga ustvarjati srečno podjetje in ima pri tem brezpogojno podporo najvišjega vodstva, je več kot smiselno. Poznalo se bo pri vzdušju, odnosih, pa tudi na finančnem področju.
Njegovo delo je tudi biti na čelu različnih projektov, ki osrečujejo ljudi na delu. To so praznovanja, treningi, dogodki in podobne aktivnosti, ki pripomorejo, da ljudje dobro delajo in vidijo smisel v tem, kar delajo.
Standardni opis dela (še) ne obstaja, saj je to poklic v nastajanju, ne nazadnje pa ima vsako podjetje ali organizacija svoje posebnosti in se konkretna opravila lahko precej razlikujejo.
Tudi izobrazba ni predpisana. Koristen je lahko študij, povezan z ljudmi in organizacijami, ter dodatna znanja o oblikovanju timov, osebni produktivnosti, komuniciranju v organizacijah,… Kot menedžer za srečo moraš imeti tudi odlične verbalne in pisne komunikacijske sposobnosti, biti moraš sočuten in čustveno inteligenten, biti dober v odnosih z javnostmi, imeti dobro sposobnost reševanja problemov, sposobnost ustvarjalnega razmišljanja, sposobnost motiviranja in navdihovanja drugih, pripravljenost, da pomagaš drugim, dober občutek za posel, saj na koncu dneva projekti za dvigovanje sreče morajo spodbuditi poslovanje, imeti moraš dobre analitične in odločevalske sposobnosti ter biti zabaven, dostopen in všečen.
Poslanstvo Palete znanj je, da dvigujemo zavedanje o pomenu delovne sreče ter da soustvarjamo srečne in pozitivne organizacijske kulture. Sem sodi tudi promocija poklica, ki to podpira, in zagotavljanje znanja ter izkušenj, ki bodo v pomoč. V prihajajočih mesecih bomo objavljali še več vsebin, organizirali različne treninge in pripravljali programe po meri za podjetja, ki želijo povečati svojo stopnjo sreče. Pri tem bomo povezovali različna področja managementa, upravljanja človeških virov, komuniciranja, treniranja, mentoriranja in izobraževanja.