Ključni dejavniki za uspeh sodobnega podjetja so inovativnost, zveste stranke, produktivnost, visoka kakovost, odlična skrb za stranke, prodaja. Vprašanje je, kako zagotoviti, da bodo res prisotni. S stroji? Z izboljšanimi poslovnimi procesi? Z dragimi svetovalci, novimi informacijskimi sistemi? Ne. Vse to sicer precej pripomore k uspehu, niso pa to viri inovativnosti, odlične skrbi za stranke, motivacije ali katerega drugega zgoraj naštetega dejavnika. Najpomembnejši vir so srečni ljudje.
Petra Božič Blagajac
Tudi, če ste med tistimi, ki verjamejo, da je edini smisel podjetja v tem, da ustvarja denar, je še vedno dobro poskrbeti za srečo svojih zaposlenih; preprosto zato, ker veliko študij kaže, da srečni zaposleni ustvarijo še več denarja. Recimo študija, ki so jo naredili na Great Place to Work Institute, kjer vsako leto razvrščajo najboljše delodajalce na svetu. Pokazala je, da so srečna podjetja boljša naložba. Med 1998 in 2012 je S&P 500 borzni indeks, ki vključuje 500 vodilnih ameriških podjetij, zrasel za 4,81%. Najboljših 100 zaposlovalcev pa je v istem obdobju povečalo ceno svojih delnic za 14,75%, torej kar za trikrat več. Študija Denison Consulting je pokazala, da so ne-srečna podjetja v obdobju med 1996 in 2004 v povprečju zabeležila 0,1% letno rast prodaje. Prodaja srečnih podjetij je v istem obdobju zrasla za 15,1%. Raziskave podjetja Gallup pa so pokazale, da imajo srečna podjetja veliko nižjo fluktuacijo zaposlenih ter višjo lojalnost strank, prodajo in stopnjo dobička.
Te in še mnoge druge študije torej kažejo, da imajo srečna podjetja kar nekaj ključnih prednosti:
- imajo možnost izbirati med najboljšimi kadri in talenti, saj si ljudje želijo delati v srečnem podjetju;
- imajo lojalne zaposlene, ki v podjetju ostajajo daljše obdobje, saj imajo odlično delovno izkušnjo, tako pri rekrutiranju novih ljudi prihranijo veliko energije, časa in denarja;
- imajo predane in k ciljem usmerjene zaposlene,
- imajo nižjo stopnjo odsotnosti z dela, manj je tudi stresa in izgorelosti ;
- imajo ustvarjalne in inovativne zaposlene, ki lažje sledijo dogajanju na trgu ter imajo veliko idej;
- imajo bolj srečne in lojalne stranke, saj so srečni zaposleni najboljša osnova za dober odnos;
- ustvarijo več prihodkov, prodaja je boljša, saj so srečni ljudje najboljši prodajalci;
- so bolj produktivna, njihovi izdelki in storitve so odlične kakovosti, saj je srečnim zaposlenim bolj mar za kakovost, delajo hitreje in bolj učinkovito;
- imajo višjo tržno vrednost – zaradi vseh zgoraj naštetih razlogov;
- so v času kriznih situacij bolj prilagodljiva in si lažje opomorejo, saj so srečni ljudje bolj odprti za spremembe;
V bistvu srečna podjetja prekosijo ne-srečna na vseh področjih in študije to vedno znova potrdijo.
Štiri področja, na katerih srečna podjetja zagotovo prekosijo ne-srečna
Srečna podjetja so bolj inovativna
Kot pravi profesorica na Harvard Business School Teresa M. Amabile v svoji raziskavi o vplivu delovnega okolja vpliva na motiviranost, ustvarjalnost in učinkovitost posameznikov ter timov, so srečni ljudje bolj ustvarjalni. Razlaga, da če so ljudje danes dobro razpoloženi, bodo najverjetneje polni ustvarjalnih idej danes in jutri, čeprav bo jutri njihovo razpoloženje drugačno. »Ko se ljudje dobro počutijo, to vodi do bolj prilagodljivega, tekočega in originalnega razmišljanja, inkubacijski učinek se dejansko prenese v naslednji dan. Gallup Management Journal v enem svojih prispevkov to potrjuje: »59% srečnih zaposlenih se močno strinja s trditvijo, da njihovo trenutno delo pri njih spodbuja najbolj ustvarjalne ideje.« Samo 3% ne-srečnih zaposlenih so se tudi strinjali s to trditvijo.
Če sta inovativnost in ustvarjalnost pomembni za vaš posel, potrebujete srečne ljudi.
Srečni ljudje so bolj motivirani
Vsak vodja želi motivirane zaposlene. Vsak zaposlen želi biti motiviran. In vseeno pogosto naletimo na vodje, ki se pritožujejo, da je zaposlene težko spraviti v pogon, in na zaposlene, ki se pritožujejo, da jih njihovi vodje ne motivirajo in ne vedo, kaj jih spodbudi.
Ni naloga vodje, da motivira zaposlene. To je nemogoče. Naloga vodje je, da ustvari srečno delovno okolje, kjer bodo zaposleni že po naravi motivirani. Srečni zaposleni ne potrebujejo zunanje motivacije, motivirajo se sami in motivirajo drug drugega. Takšna notranja motivacija je bolj učinkovita in bolj obstojna kot zunanja (npr.nagrade), k čemur se morajo zateči vodje ne-srečnih zaposlenih.
Če želiš resnično motivirane zaposlene, potrebuješ srečno podjetje. Preprosto.
Srečni zaposleni bolje skrbijo za stranke
Srečni zaposleni osrečijo stranke, ker so dobro razpoloženi, so motivirani, jim je mar za stranke, se bolje obvladajo težke situacije, jim je mar za kakovost, imajo več energije.
Res pristno skrb za stranke je za pričakovati samo pri srečnih zaposlenih. Ne-srečni zaposleni se lahko poskušajo pretvarjati, toda to bo na koncu samo ponarejen servis. Eden srečen zaposleni lahko omogoči dobro izkušnjo desetim strankam. Deset ne-srečnih zaposlenih ne more dati dobre izkušnje niti eni stranki. Lahko pa sto strankam ponudijo slabo izkušnjo.
Srečna podjetja bolje obvladajo spremembe
Veliko podjetij ugotavlja, da je uvajanje sprememb vedno težje in da odpor na spremembe med zaposlenimi raste. Nekateri mislijo, da se sprememba zgodi samo iz nuje, ko obstoječe stanje postane nevzdržno. Ti bodo presenečeni, ko bodo ugotovili, da so srečna podjetja veliko boljša pri uvajanju hitrih pozitivnih sprememb, kot ne-srečna. V srečnih podjetjih je nivo zaupanja višji, zaposleni med seboj bolje komunicirajo, bolje razumejo drug drugega, imajo večjo sposobnost reševanja konfliktov, več ustvarjalnosti in inovativnosti, več energije in motiviranosti.
Samo srečna podjetja lahko pridejo do točke, ko uživajo v spremembah in jih eno za drugo oblikujejo v prepričljive uspešne zgodbe. Ne-srečna podjetja nikoli ne dosežejo te točke in preprosto živijo v strahu pred morebitnimi spremembami.
Prihodnost pripada srečnim…pri delu
Med delovno srečo in številkami v bilanci ni potrebno sklepati kompromisov. Edina izbira je, ali želite, da je vaše podjetje bogato in srečno ali revno in ne-srečno? Težka izbira? Narediti podjetje srečno ni samo dobra stvar, je najboljša stvar, ki jo lahko narediš, saj krepi vse, kar se dogaja v podjetju. Širjenje posla, uvajanje novih poslovnih procesov, pogodba z novo stranko, ločevanje ali združevanje – karkoli mora narediti podjetje, to lahko naredi veliko bolj učinkovito, če so ljudje srečni.
Srečni ljudje se hitreje učijo, bolje komunicirajo in sestavljajo bolj učinkovite time. So bolj motivirani, imajo več energije in so bolj ustvarjalni. Srečnim ljudem je mar glede tega, kaj se dogaja v podjetju in s podjetjem.