To, kako te vidijo ljudje, s katerimi se srečuješ, povezuješ, posluješ, ima velik vpliv na tvoje življenje. Toda vedno ni bilo tako. Percepcija je bila sicer pomembna, toda naša publika je bila drugačna. Ljudje so živeli na kmetijah, v majhnih mestih, delali in družili so se z ljudmi, ki so jih poznali celo življenje. Potem so začeli odhajati v mesta in naenkrat pričeli sodelovati in živeti s popolnimi tujci. Vzpon družbe, ki temelji na velikih korporacijah, je klical po novi vrsti zaposlenih – tistih, ki so uspešni v družabnih interakcijah, z nasmehom in zanesljivim stiskom roke. Podjetja so iskala prodajalce, ki so všečni, ki znajo učinkovito predstavljati podjetje navzven, prinašajo nove posle in znajo prodajati. Človekova osebnost se je začela spreminjati, predvsem pa načrtovati in graditi. Skoraj nič več ni bilo prepuščenu naključju.
Petra Božič Blagajac
Danes mora zaposleni ob vsem tem narediti odličen vtis tudi v spletu. S strateško zasnovano spletno prisotnostjo, daješ kredibilnost organizaciji, za katero delaš in ki prav zaradi tebe lahko še bolj razširi spletne prodajne kanale. Družbeno usmerjen splet s kopico družbenih omrežij to potencira.
Spletna podoba je pomembna tudi pri zaposlovanju. Postavi se v kožo delodajalca; odločiti se moraš med dvema kandidatoma, ki odlično zadovoljujeta vse pogoje, tudi pogovor z obema je bil zelo prepričljiv. Ko ju »poguglaš«, ugotoviš, da eden od njiju objavlja precej agresivne zadeve, podkrepljene s kletvicami, tudi nekaj njegovih fotografij mu ni ravno v ponos. Odločitev za kandidata naenkrat postane čisto preprosta. Zaposleni, ki v spletu uporabljajo sovražni govor ali objavljajo vprašljive vsebine, predstavljajo namreč veliko tveganje. Nikoli ne veš kdaj se bo njihova neprimerna Facebook objava ali jezen napad na forumu spremenil v piarovsko nočno moro.
Kaj torej narediti, da se pokažeš v (naj)boljši luči?
Tako iz prve lahko rečemo, da izbrišeš neprimerne vsebine in potem paziš kaj poveš v spletu. Lahko si tudi nastaviš tako visoko zasebnost, da nekako ponikneš iz prvih spletnih vrst. In ne nazadnje, izbrišeš vse profile in se izogneš tovrstnim skrbem. Ampak; je to pravi način?
V današnjem času verjetno ne; saj veš, kako pravijo »če te ni na internetu, te ni«. Biti ni dovolj, pomembno je, kako te vidijo in sprejemajo. Ko vedo kdo si in te pričnejo povezovati z določenim strokovnim/poslovnim področjem, si na dobri poti, da postaneš priljubljena destinacija v svoji branži. Močna in dobro upravljana osebna znamka bo obogatila tvoje življenje, ne glede na to kaj delaš, kaj je tvoj poklic. Zato si ustvari aktiven in pozitiven spletni imidž ter si izgradi svojo osebno blagovno znamko. Tvoja spletna prisotnost je lahko razlika med tem ali dobiš zaposlitev, posel ali novega partnerja.
Kako pa to narediš? Ugotoviš kateri so tvoji kratkoročni in dolgoročni cilji in kaj je tvoje poslanstvo, nadaljuješ tako, da določiš svoje javnosti, potem narediš vsebinsko zasnovo in ne nazadnje izbereš prostor, kjer boš vse to udejanil in ki ti najbolj ustreza. Facebook, LinkedIn, YouTube, blog, Twitter, Instagram, Pinterest, osebna spletna stran, Snapchat so družbena omrežja, ki so med najbolj priljubljenimi. Ker pa to sploh ni preprosto, se lahko obrneš tudi na nas v Paleti znanj.
Osebno znamčenje ali trženje samega sebe kot znamke se mnogim zdi samo vaja v nečimrnosti. Samopromocija, osebna spletna stran, profesionalne fotografije se smatrajo kot domena samovšečnih ljudi kot so zvezdniki ali pa nadležni sodelavci, ki neprestano govorijo le o sebi in svojih dosežkih. Vendar je osebno znamčenje veliko več kot samopromocija. Je tudi osebna vaja v izgradnji zaupanja vase, je dvigovanje kredibilnosti in poguma, pomaga določiti osebne prioritete in se usmeriti na vidike življenja, v katerih najbolj uživaš in ti prinašajo zadovoljstvo.