Najbolj zaupam svojemu delodajalcu… je ključna ugotovitev letošnje globalne raziskave Edelman Trust Barometer (Edelmanov barometer zaupanja). Ljudje vedno bolj zaupajo odnosom, ki jih lahko nadzorujejo in tukaj so njihovi zaposlovalci v samem vrhu. Tri četrtine sodelujočih zaupa svojemu delodajalcu, da dela prave stvari. Tudi zato je najbolj zaupanja vreden. Na drugem mestu so nevladne organizacije, sledi korporativni sektor, vlada in mediji pa so na koncu seznama.
Petra Božič Blagajac
Takšno prepričanje delodajalcem nalaga še večjo odgovornost, da zaposlenim izkazano zaupanje tudi vračajo. Zaupanje osrečuje ljudi. Srečni ljudje pa se obnašajo drugače in njihovo obnašanje vpliva na družbeno strukturo ter kulturo, vpliva na poslovanje podjetij in stanje v državi.
Zaposleni v podjetjih z visokim zaupanjem so bolj produktivni, imajo več energije za delo, bolje sodelujejo med seboj, v podjetju ostanejo zaposleni dlje časa. So manj podvrženi stresu, so bolj zdravi in so bolj srečni v življenju. Vse to pa spodbudi uspešnejše delovanje.
Kot rezultate raziskave pojasnjuje Richard Edelman, predsednik uprave podjetja Edelman, zadnje desetletje kaže na pomanjkanje zaupanja v tradicionalne avtoritete in institucije. »Zanimivo pa je tudi opažanje, da ljudje v zadnjem letu manj zaupajo v družabna omrežja, ki spodbujajo horizontalno zaupanje med vrstniki. In tudi zato sedaj v ospredje stopajo tisti odnosi, ki jih lahko bolj nadzorujejo.”
Zaposleni in zaposlovalci imajo nov zavezujoč odnos.
Podjetja bi se morala zavzemati za spremembe, si pogumno zastaviti cilje, h katerim bi pritegnili zaposlene, ki jim je mar za dogajanje v družbi, jih opolnomočiti, neposredno informirati o aktualnih temah ter jim dati glas, da o njih spregovorijo, se zavzamejo zanje in jih rešujejo. Vodje so tisti, ki morajo še posebej poskrbeti, da pozitivno vplivajo na skupnost, katere del je podjetje. In tisti, ki morajo spregovoriti o aktualnih temah. Skoraj tri četrtine zaposlenih je mnenja, da je ključno, da se njihov direktor/predsednik uprave odzove na izzive v družbi, katere aktivni del so. In želijo si, da prav le ti vodijo po poti do sprememb, namesto, da čakajo na vlade. Približno tak delež jih tudi verjame, da so podjetja sposobna narediti nekaj, da zvišajo prihodke in hkrati izboljšajo gospodarske ter družbene pogoje v skupnosti, katere del so. Podjetja, ki se zaposlenim aktivno pridružijo pri zagovarjanju družbenih tem, so nagrajena z večjo predanostjo, zagovarjanjem in lojalnostjo svojih zaposlenih. Zaposleni so ponosni, odprto in odkrito komunicirajo ter prevzemajo vlogo varuha in ambasadorja podjetja, delajo tako, kot da bi bilo podjetje njihovo.
Zaupanje v podjetje olajša posle. Če si strani med seboj zaupajo, da je vsaka transakcija izpeljana tako, da koristi vsem, vse poteka bolj gladko. Ko je zaupanje skupna vrednota, veljajo načela sodelovanja, razumevanja in vedenja, da nihče ne bo spodkopal dejanj druge strani. Zaupanje tudi pozitivno vpliva na stranke. Ko obstaja zaupanje med zaposlenimi in vodji ter s strankami, bo posel cvetel.
In kaj še ugotavlja Edelmanov barometer zaupanja?
Zaupanje se je povečako v 12-ih od 15-ih sektorjev. Tehnološki sektor ostaja najbolj zaupanja vreden, sledita proizvodni in avtomobilski sektor. Slednji je doživel tudi največji porast. Najman zaupanja vreden je sektor finančnih storitev.
Najbolj zaupanja vredna so podjetja, ki imajo sedež v Švici in Nemčiji, v Kanadi in na Japonskem. Najmanj pa tista v Mehiki, Indiji, Braziliji in na Kitajskem.
Več si lahko preberete na https://www.edelman.com